Autor Wiadomość
SamboR
PostWysłany: Sob 10:06, 12 Wrz 2009    Temat postu:

I o to chodzi, i o to chodzi Wink
Freeks
PostWysłany: Sob 1:59, 12 Wrz 2009    Temat postu:

Sambor, w Twoich ustach słowo "kiedyś" brzmi jak czas zaprzyszły Wink
SamboR
PostWysłany: Pią 21:17, 11 Wrz 2009    Temat postu:

Będzie, kiedyś Wink
Olo
PostWysłany: Pią 16:48, 11 Wrz 2009    Temat postu:

ok dzieki za odpowiedz Smile bedzie sesyjka w mlotka kiedys? Smile
Freeks
PostWysłany: Czw 23:03, 10 Wrz 2009    Temat postu:

A jakie chcesz czerpać z tego korzyści? Zdolność masz jedna, jeden raz. szczęście też masz tylko jedno, zmysł magii tak samo (czulsze zmysły magii wtedy?) Widzenie w ciemności tak samo (x2 to byłoby widzenie przy zamkniętych oczach? Wink )

Umiejętności Ci się kumulują (maksymalnie trzy razy można wziąć tę sama), zdolności nie.

W tym konkretnym przypadku bardziej opłaca się wybrać druga zdolność profesji.
Olo
PostWysłany: Czw 19:54, 10 Wrz 2009    Temat postu:

Pytanie 2 :

Jeżeli moją zdolnością rasową jest twardziel i chce zacząć grać od początku jako śmieciarz (twardziel albo odporność na choroby) to czy mogę posiadać zdolność twardość 2 krotnie? (wiem, że brzmi nie po polsku, ale wprost mówiąc : czy mogę czerpać korzyści z tej samej umiejętności jako na przykład człowiek i jako rzeczony śmieciarz)?
Xeratus
PostWysłany: Śro 17:47, 02 Wrz 2009    Temat postu:

Ja obecnie dochodzę do godziny 12 w południe Smile tak przez 10 dni.
Może kiedyś poprowadzę Warhammera online. Na dzień dzisiejszy cały czas i energię poświęcam na fotografięSmile Gram sesje w wh40k nie online i czasu mało.
Olo
PostWysłany: Śro 13:23, 02 Wrz 2009    Temat postu:

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź. Smile
Freeks
PostWysłany: Śro 13:12, 02 Wrz 2009    Temat postu:

Jaką wersje językową masz podręcznika? W polskiej wsio ładnie pisze czarno na żółtym Wink



Cytat:
1. Jak mają się wykupione rozwinięcia starej postaci w stosunku do nowej profesji?

Przepisujesz tylko te najwyższe. Np. (przykładowo, bo podręcznik gdzieś na dnie szafy mi leży) wojak ma schemat rozwoju +5 do walki i +3 do żywotności. Przechodzisz na profesję lepszy wojak, który ma schemat rozwoju +10 do walki i +1 do żywotności.

Twoja postać ma w takim razie +10 do walki (od lepszego wojaka) i +3 żywotności (bo stara klasa miała tutaj wyższe charakterystyk)

I schemat rozwoju nie zanika jak u Ciebie! Np strzelec ma +10 do strzelania, wykupujesz 2x strzelanie i przechodzisz na klase łotrzyka, który tez ma +10 do strzelania.

Twój rozwój to +10 US nadal, ale już dwa razy użyty, czyli nie możesz juz dokupic strzelania, bo wykupiłeś max na poprzedniej klasie. Dopiero gdy przejdziesz na snajpera z +15 strzelania będziesz mógł raz (i w tym przypadku tylko raz) rozwinąć strzelanie.


Cytat:
2. Co oznacza, że profesja została "ukończona"?

Że nie możesz już wykopywać umiejętności ani zdolności z jej listy.


Cytat:
3. Jakie są warunki przejścia na nową profesję?

Wykupić wszystkie rozwinięcia, umiejętności i zdolności plus zgromadzić sprzęt na nowa klasę i warunki dodatkowe. czyli staty wykupione na maksa (tu nic udziwnionego) i umiejętności/zdolności tak samo. Jeśli np. woźnica ma umiejętności [powożenie, jazda konna lub opieka nad zwierzętami] wtedy musisz wykupić powożenie i jedno z dwóch (jazdę konna lub opiekę nad zwierzakami). Nie musisz trzech skupywać. Wręcz zależnie od MG w takim przypadku możesz tyko dwie (i nie masz prawa wykupić tej którą pominąłeś) lub po wykupieniu wszystkiego pozwoli ci zdecydować, czy kończysz profesję, czy kupujesz jeszcze coś, czego nie wybrałeś wcześniej. Ale to od MG zależy.

Ekwipunek. Musisz mieć kupione to, co ma w ekwipunku nowa profesja. Możesz mieć więcej, a po negocjacjach z MG czasem można mieć nieco inne sprzęty. Warunki specjalne - np. by być rycerzem musisz być szlachcicem, a by zostać zakonnikiem trzeba wpłacić daninę zakonowi. Ofc to są przykłady z palca wyssane i co trzeba zrobić pisze na stronie z opisem profesji.


Cytat:
4. Czy jest jakiś odgórny limit profesji?

Nie. Jak będziesz już ubermagiem to możesz zacząć kolejną klasę podstawowa za 200 pdkow, chyba, ze MG będzie miał jakieś zastrzeżenia. Ale uwierz, warhammer to dark fantasy i postacie się stosunkowo wolno rozwijają. Pierwsza profesja przy hojnym MG zejdzie w dwie przygody, a następne koło czterech pięciu przygód. Musiał bys gra na prawdę dłuugo jedna i tą sama postacią by dojść do takiej sytuacji i zapewne wcześniej Ci się ona w końcu znudzi i zrobisz nowa Wink


Cytat:
5. Czy przechodząc na nową profesję z "automatu" otrzymuje się nowe umiejętności i zdolności, czy trzeba je wykupować?

Trzeba wykupywać. Z automata masz umiejętności&zdolności tylko na pierwszej profesji. Odzwierciedla to fakt, że nie jesteś noworodkiem i te 15-50 lat (zależnie od rasy) na świecie coś cię nauczyło.

Na pocieszenie dodam,że jak juz masz z poprzedniej profesji jakaś umiejętność/zdolność i taka samą masz w aktualnej, to nie musisz wykopywać drugi raz, by ukończyć tą klasę. Ofc jeśli to zrobisz, to dostaniesz pewne bonusy (+10 do testów przy umiejętnościach zdublowanych, +20 przy ztriplowanych)

P.S Jeszcze taka rada - wielu MG nie lubi elfow i magów. Oficjalnie nie zabraniają ich używania (chyba,ze zabronią), ale potrafią zrobić piekło takim postaciom. Xenofobia czy magofobia są w tym systemie na porządku dziennym Twisted Evil



Tak swoją drogą, Sambor, Xeratus - nie obiecywaliście czasem sesji w młotka? Jak widać ilość chętnych graczy wzrasta Wink
Olo
PostWysłany: Śro 12:14, 02 Wrz 2009    Temat postu: Warhammer Fantasy Role Play 2 edycja pytania o Schemat Rozwo

Witam. Mam pytanie odnośnie Schematu Rozwoju, bo trochę się pogubiłem czytając księgę zasad. Tworzymy nową postać i gramy jako uczeń czarodzieja o schemacie rozwoju :
ZR +5
INT +10
SW +15
OGD +5
ŻYW +2
MAG +1

wybieramy jako darmowe rozwinięcie Magię, Schemat wygląda w następujący sposób (?)
ZR +5
INT +10
SW +15
OGD +5
ŻYW +2

Postać uczestniczy w paru przygodach, i rozwija 2 razy INT oraz ZR.
Schemat wygląda w następujący sposób (?)
SW+15
OGD+5
ŻYW +2

Gracz postanawia grać jako wędrowny czarodziej, który ma następujący Schemat Rozwoju
WW +5
US +5
ODP +5
ZR +10
INT +20
SW +25
OGD +10
ŻYW +3
MAG +2


Pytania :
1. Jak mają się wykupione rozwinięcia starej postaci w stosunku do nowej profesji?
2. Co oznacza, że profesja została "ukończona"?
3. Jakie są warunki przejścia na nową profesję?
4. Czy jest jakiś odgórny limit profesji?
5. Czy przechodząc na nową profesję z "automatu" otrzymuje się nowe umiejętności i zdolności, czy trzeba je wykupować?


Wiem, że to nie jest forum stricte poświęcone WFRP, ale zacząłem czytać księgę zasad i poczułem się lekko skonfundowany...

Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin