RPG online

Gry fabularne online

Forum RPG online Strona Główna -> Panel techniczny -> W co akuratnie można zagrać? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pią 7:56, 26 Lut 2010
namakemono
Gracz Roku 2009
 
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 838
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna





Jestem wielbicielem sztuk walki, broni białej, walki wręcz, militariów, itd, dlatego pomysł, choć ma swoje wady, całkiem mi się podoba. Co z tego, skoro nie jestem w stanie umówić się na sesję przez gg? Zaletą tego forum jest to, że postuję wtedy, kiedy mam czas. A mam go, niestety, tragicznie mało. Być może bardziej entuzjastycznie podszedłbym do tematu, gdybym lepiej znał mechanikę NS i sposób realizowania walki wręcz w tym systemie. Wiem, że szermierka w "dzikich polach" jest całkiem fajnie skonstruowana, dość dokładnie i z takiego pojedynku można sklecić fajny wątek fabularny. Ale mechanika NS mnie do tematu nie zachęca, bo - jak wspomniałem - niestety, nie znam jej.
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:30, 26 Lut 2010
el_imperatorro
Mistrz Gry
 
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wolsztyn / Poznań
Płeć: Mężczyzna





Mechanika walki wręcz w NS jest bardzo sympatyczna. Nie wiem jak wygląda w Dzikich Polach, ale tą w Dark Heresy czy D&D bije na głowę Wink Jednocześnie sama idea jest na tyle przejrzysta, że średnio inteligentny szympans ogarnąłby w godzinkę, a co dopiero szanowni gracze Wink
Problemem byłby tylko czas - walka realizowana w sposób podręcznikowy wymaga sporo naprzemiennych deklaracji (w końcu systemu RPG nie pisze się pod granie na forach), gdybyśmy realizowali to według starej formuły, to walki mogłyby ciągnąć się tygodniami. Moim zdaniem to trochę zabija emocje. Ale jeśli nie będzie chętnych na granie przez GG to można by wrócić do wypróbowanych metod i po prostu rozgrywać wszystkie walki jednocześnie, w osobnych wątkach i wrzucać potem podsumowania do wątku głównego. Miałoby to swoje plusy. Nikt nie czekałby 3 tygodnie na swoją kolej, nie trzeba by szukać wspólnych terminów, gracze którzy nie są zaznajomieni z mechaniką mogliby spokojnie wertować podręcznik i zastanawiać się, jaki zrobić następny ruch.

OK, zadam inne pytanie: czy gdybyśmy grali "po staremu" czyli klepiąc deklaracje na forum, to znalazłoby się więcej chętnych?

Cytat:
dlatego pomysł, choć ma swoje wady, całkiem mi się podoba


O jakich wadach myślisz? Jeśli chodzą Ci po głowie jakieś usprawnienia, to wal śmiało Wink
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:16, 26 Lut 2010
namakemono
Gracz Roku 2009
 
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 838
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna





Z dwojga złego wolałbym już jednak grać przez gg, bo rzeczywiście, walka wręcz rozgrywa się w ciągu minut, jeśli nie sekund. Duża koncentracja akcja w krótkim czasie. Rozciąganie tego na dni lub tygodnie rzeczywiście nie jest najlepszym pomysłem i kłóci się z ideą całego przedsięwzięcia.

Pierwszym problemem, jaki rzucił mi się w oczy, to problem kart postaci. Jak Ty to widzisz, bo może się mylę? Hipotetycznie: owszem, powiedzmy, że mam kartę swojej postaci. Mogę Ci ją podesłać. Ale chęć wygrania turnieju jest dla mnie tak duża, że podkręcam sobie współczynniki. I wysyłam Ci potwora a nie człowieka. Obawiam się, że takie sytuacje mogą mieć miejsce. Czy masz pomysł na rozwiązanie tego problemu? Inaczej sprawa się ma, jeśli każdy z graczy robił sobie postać z Tobą. Ale wtedy taka postać będzie stworzona do konkretnego celu - jako gladiator. Obawiam się, że do regularnych przygód już się nie będzie nadawać. Z moją, niestety niewielką ilością czasu samo tworzenie postaci być może dla jednego tylko pojedynku już mnie zniechęca. Ale jeśli znajdziesz lub już masz gotowe rozwiązanie tego problemu, to ja jestem otwarty.
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:42, 26 Lut 2010
el_imperatorro
Mistrz Gry
 
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wolsztyn / Poznań
Płeć: Mężczyzna





Oczywiście, że bohaterowie będą składani pod kątem walki na arenie. Jeśli decydujemy się na taką formę to chyba nie powinno to dziwić. Ze swojej strony zadbam, żeby wszyscy mieli równe szanse i wszyscy gladiatorzy byli legalni. Szukanie optymalnych rozwiązań jest częścią tej zabawy Wink "Podkręcania" współczynników nie będzie, bo skorzystamy z alternatywnej metody ich przydzielania, żeby wszyscy mieli równe szanse (60 pkt, do dowolnego rozdysponowania, nie można dawać więcej niż bodaj 17 ani mniej niż 5, muszę zajrzeć do podręcznika ale tak to mniej więcej wyglądało).
No i postaram się, żeby postacie nie były jednorazowe, tak, żeby 1 przegrana nie wyłączała z zabawy.
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:01, 26 Lut 2010
namakemono
Gracz Roku 2009
 
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 838
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna





Kurka flaczek, dalej coś mi nie pasuje. Chyba musiałbym zobaczyć taką walkę, żeby się przekonać. Niestety, jak dla mnie trochę za dużo pozostaje dla kostek. Na ringu można wybadać przeciwnika, poszukać słabych punktów, nawyków, wybadać strategię, można podpuścić i wciągnąć w pułapkę. Tutaj dowiadujemy się tylko czy kopnięcie weszło, albo czy blok się udał. Przecież nie zdradzisz gladiatorowi współczynników przeciwnika, czyli walimy trochę na ślepo. A może na zachętę zrobisz symulację takiej sesji przez gg i kompilacji na wątek fabularny i wkleisz do tego tematu, to mogłaby być dobra zachęta dla niezdecydowanych, co Ty na to El?
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:25, 26 Lut 2010
el_imperatorro
Mistrz Gry
 
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wolsztyn / Poznań
Płeć: Mężczyzna





Symulację na GG sam ze sobą? To już lepiej, jak wszystko wystukam na forum. Mogę w sumie w niedzielę nad tym posiedzieć, będę przetykał wstawki fabularne mechaniką, żeby wszyscy widzieli jak jedno wiąże się z drugim. Ale jak wspomniałem, najwcześniej w niedzielę. Na jutro mam zaplanowane zbyt dużo innych zajęć. Może zdążę dzisiaj wrzucić statystyki jakichś 2 złożonych na szybko gladiatorów...
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:48, 13 Mar 2010
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Uczestnikom testowej sesji WFRP przypominam, że rozpoczęło się końcowe odliczanie do rozruchu przygody! Potwierdzam skład grupy: Borzuch, Kargan, Sambor, Waylander, Xeratus. Post otwierający sesję zostanie umieszczony w odpowiednim wątku w niedzielę 14 marca wieczorem, od tego momentu można już będzie postować. Jeśli ktoś w międzyczasie stwierdził, że z jakichkolwiek przyczyn jednak nie będzie mógł wziąć udziału w zabawie, proszony jest o zgłoszenie tej absencji jak najszybciej poprzez GG, gdyż kampowanie w trakcie sesji może doprowadzić do szybkiego zgonu bohatera! I chciałbym jeszcze położyć duży nacisk na zgranie drużyny i wolę kooperacji zamiast wewnętrznych sporów i utarczek.

Życząc sobie i innym dobrej zabawy już zacieram ręce na myśl o wizycie w Starym Świecie.
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:03, 14 Mar 2010
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Moi drodzy, chciałbym teraz na krótko przedstawić swoje plany MG-owe na najbliższe tygodnie, chociaż stworzenie dokładnego grafiku przekracza moje możliwości, bo czas wolny stał się ostatnio prawdziwym dobrem luksusowym! Wraz z uruchomieniem sesji WFRP liczba prowadzonych symultanicznie przygód wzrosła do sześciu, co troszkę mnie przeraża, bo solennie obiecywałem sobie swego czasu nie przekraczać zdroworozsądkowego ograniczenia trzech sesji równocześnie (dodatkowo dochodzi jeszcze rola GM pomocniczego w NS). Pewnym rozwiązaniem byłoby tutaj przesunięcie o kilka tygodni startu sesji WFRP, ale uznałem, że chętni do jej rozegrania forumowicze poczuliby się takim manewrem zbyt rozczarowani.

Tak więc postanowiłem dokończyć w ramach priorytetu ciągnące się od dłuższego czasu przygody. W Dzikich Polach obsada graczy zmalała do dwóch sztuk, ale owe sztuki radzą sobie całkiem sprawnie i dostrzegam przed nimi finał przygody: lada dzień nastąpi emocjonujące uderzenie na kryjówkę słowackich rozbójników. Wezmę się też ostro za Travellera, niesprawiedliwie zepchniętego przeze mnie na bardzo boczny tor. Federalni żołnierze są już w Oculus City, więc teraz pozostaje w zasadzie gra na tyle ostrożna, by nie dać się podczas zabezpieczania kolonii zastrzelić przez którąkolwiek ze stron i finał będziemy mieli za sobą. W trakcie rozgrywania trzeciego odcinka odpadł trwale Urbik, więc liczba wspólników Manath Jover zmalała do trzech, a teraz niepewny pozostaje jeszcze los Johna Kowalskiego. Jeśli wyrazicie chęć przejścia do czwartego odcinka, będzie trzeba skonsultować z Krisu jego ewentualny powrót do ekipy albo w jakiś mało brutalny sposób odesłać naszego nawigatora na urlop bezterminowy.

W Kryształach Czasu finał wciąż daleki, a drużyna przeszła w tryb lekko pasywny, nastawiając się w większości przypadków na lekturę kolejnych updatów MG-a – efekt uboczny tego podejścia jest taki, że akcja okulała, a sam MG nie bardzo wie, w którą stronę ją pchać. Tu prośba pod adresem kilku graczy kampujących: wykrzesajcie z siebie proszę trochę inicjatywy, kochani!

Teraz Dark Heresy – system na forum królujący. Zrodzona w bólu sesja „Without a Trace” przystanęła w miejscu przygnieciona nawałem innych przygód, ale „The Sign of Claw” dociera właśnie do finału i kiedy się zakończy, sekcja Borsa i spółki uda się na dłuższe wakacje, a ja będę się mógł zabrać całą parą za Peacemakera, Lethosa i Makotto.

W obecnej chwili staram się intensywnie wspierać Makotto w prowadzeniu sesji NS, ale widzę, że chłopak krzepie, więc lada dzień wypuszczę go spod swojego fartuszka na głębokie wody.

I jeśli zrealizuję powyższe założenia, w przeciągu dwóch tygodni pozostaną mi pod opieką tylko trzy sesje, więc liczba aktualizacji w ich topikach proporcjonalnie wzrośnie.
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:40, 19 Cze 2010
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Małe obwieszczenie na niedaleką przyszłość: planuję dwie minisesje i szukam chętnych, którzy po starcie nie będą mieli problemów z wysoką częstotliwością logowania na forum.

Pierwsza sesja to przygoda wprowadzająca do gry Deatchwatch i potrzebuję od 4 do 6 graczy, którzy wcielą się w role Space Marines. Gramy na wygenerowanych fabrycznie postaciach. Naturalnie wolałbym, żeby nikt nie zapoznał się przed rozgrywką z treścią PDF-a, który lada dzień pojawi się na stronie FFG!

Druga sesja jest jednostrzałówką w KC mającą na celu przetestowanie pewnego malutkiego scenariusza. Potrzebnych czterech graczy, gramy na wygenerowanych fabrycznie postaciach.

Chętni proszeni są o jak najszybsze zgłoszenia (w tym topiku lub przez PW).
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:30, 19 Cze 2010
Xeratus
Gracz oszczędny w słowach
 
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław





Ja się piszę na Deatchwatch !
on-line jestem od 7.30 do 15-30 i potem od 20.00 do 24.00
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:06, 19 Cze 2010
SamboR
Elokwentny gracz
 
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Steinau an der ODER
Płeć: Mężczyzna





Zajmuję sobie marina od Black Templarów.
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:26, 20 Cze 2010
el_imperatorro
Mistrz Gry
 
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wolsztyn / Poznań
Płeć: Mężczyzna





Ok, mogę poudawać lojalistę Wink Nie czytałem pdfa - najchętniej zagrałbym marianem od SW, w drugiej kolejności BA, potem cała reszta i na końcu ultras Wink
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:38, 20 Cze 2010
Waylander
Elokwentny gracz
 
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 716
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konin
Płeć: Mężczyzna





Witam

Choćbym miał flaki sobie wypruć(i egzaminy przy okazji zawalić) to sesji tak zacnej(Deatchwatch) nie przegapię Wink.

Oczywiście jest jeszcze kwestia tego że nie mam stałego dostępu do internetu ale jak na razie radziłem sobie jak sądzę co najmniej poprawnie a z chwilę zakończenia egzaminów(następny wtorek) powinienem być obecny na forum już na całego, więc jeśli MG nie będzie mieć nic przeciwko to piszę się na całego do tej przygody.

Z dostępnych na stronie zakonów najchętniej wziąłbym SW(mam nadzieje że nie będę się musiał bić z Tobą El Wink ) ale mogę pójść na jakiś kompromis(ewentualnie później zmienić postać jeśli zabawa wyjdzie poza za minisesje Wink ).

Pozdrawiam
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:03, 22 Cze 2010
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Rekrutacja do Deathwatcha już zakończona, zachęcam natomiast do spróbowania swoich sił w Arkonie lub Kryształach Czasu!
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:28, 22 Cze 2010
el_imperatorro
Mistrz Gry
 
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wolsztyn / Poznań
Płeć: Mężczyzna





Jak nie dostanę w swe łapki wilka albo bladzi to jest mi zupełnie obojętnie, czy będzie to crimson fist czy inny dark angel... Byle nie ultrasi, bo ich naprawdę nie trawię Wink
Zobacz profil autora
W co akuratnie można zagrać?
Forum RPG online Strona Główna -> Panel techniczny
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 5 z 6  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin