RPG online

Gry fabularne online

Forum RPG online Strona Główna -> Traveller -> Traveller - wątek techniczny Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Traveller - wątek techniczny
PostWysłany: Nie 17:31, 18 Sty 2009
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Jakiś czas temu zauważyłem, że chociaż prowadzę różne systemy, najlepiej czuję się jednak w klimatach science-fiction (cóż, jawnie dowodzi tego chociażby liczba wątków w dziale WH40k). Lecz chociaż Dark Heresy dominuje na naszym forum, czasami odczuwam brak jakiegoś innego systemu SF mogącego stać się odskocznią dla mrocznego, groteskowego pod wieloma względami uniwersum WH40K. Tak pojawił się pomysł poprowadzenia sesji w systemie Traveller, który przez wzgląd na moją szczątkową znajomość Travellera zmutował (cóż za okropne słowo dla graczy DH) w pomysł stworzenia uniwersum SF będącego kompilacją Travellera, X3 Reuniona oraz wielu innych wątków znanych Wam z licznych gier komputerowych i fabularnych. Co z tego wyjdzie, czas pokaże, ale naprawdę nie mogę się oprzeć pokusie poprowadzenia przygody w kosmosie, w którym nie trzeba się codziennie modlić do Boga-Imperatora i gdzie z eteru nie wyłażą co chwila demony Chaosu.

Aby przetestować ów pomysł w praktyce, opracowałem krótką przygodę pod nazwą „Sprawa honoru”, przeznaczoną dla czterech graczy. Chcąc zaangażować w nią mniej aktywnych na forum graczy (mniej aktywnych przez wzgląd na brak wolnych miejsc w toczących się przygodach), zaproponowałem stosowne role Krisu, Freeksowi i Urbikowi). Czwarty gracz wciąż pozostaje tajemnicą…
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:38, 18 Sty 2009
SamboR
Elokwentny gracz
 
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Steinau an der ODER
Płeć: Mężczyzna





Wstęp ostro zajechał mi stareńkim Frontierem. Te momenty, kiedy samotnie szybujesz w przestrzeni, w swojej ciasnej kabinie ratunkowej, po ci pieprzeni piraci znów rozwalili twój wypieszczony frachtowiec ... Wspaniałe Wink
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:16, 18 Sty 2009
namakemono
Gracz Roku 2009
 
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 838
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna





Zapowiada się bardzo obiecująco. Też bardzo lubię s-f, ale klimaty 40k jakoś do mnie nie przemawiają, dlatego tym bardziej się cieszę, że coś takiego się urodziło. Będę śledzić i podglądać, jeśli się nie macie nic przeciw. Smile
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:42, 19 Sty 2009
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Samborze, Twój nos Cię nie zwiódł, moje zamiłowanie do gier tego rodzaju wywodzi się właśnie ze stareńkiego Frontiera. To była piękna gra i chociaż obecnie pamiętam ją jak przez mgłę, strzępki wspomnień wciąż kojarzą się wyłącznie pozytywnie – ten bezmiar kosmosu, opcje handlowania, misje pocztowe i paramilitarne, przewóz pasażerów, ech... Pamiętam jak kiedyś w liceum marzyliśmy z kumplami, że ktoś wyprodukuje nową wersję Frontiera z grafiką X-Winga (która rzuciła nas swego czasu na kolana). Elite, następca Frontiera, nie była już tak wciągającą produkcją, chociaż teoretycznie miała lepszą grafę. Potem pojawiło się wiele kosmicznych handlówek, ale osobiście poznałem tylko serię X-ów, zwłaszcza X3: Reunion (wiele jednak nie pograłem, albowiem jest to gra na kilka lat, a nie miesięcy, a budowanie swego imperium biznesowego jest niebywale żmudne i pracochłonne). Dla celów sesji zamierzam wykorzystywać właśnie JPG-i pochodzące z X-ów, ponieważ graficznie jest to przepiękna gra.
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:27, 01 Mar 2009
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





System Rhise (Federacja) – kompilacja danych (wersja 1.0)

Dwa punkty skokowe: na Equusa (12 godzin lotu od orbity) oraz Ivendo (19 godzin lotu od orbity). Stolica Razorcity, kilka innych miast na powierzchni planety, reszta pod ziemią. Rozległe kompleksy górnicze, wydobycie wielu surowców mineralnych. Populacja dwanaście milionów, wyłącznie ludzi. Oficjalnie brak przedstawicieli ras obcych. Władzę sprawuje federalny gubernator Andrew Cornell, ale spore udziały w lokalnym parlamencie mają politycy związani z dużymi korporacjami wydobywczymi, przede wszystkim Kinslow Mining Company, Zaratschow Metallwerks i Matsuko Consolidated. Brak dużych baz wojskowych na orbicie. Federacja posiada w systemie kilka pozbawionych napędu skokowego monitorów, kilka dywizjonów myśliwców stratosferycznych oraz niewielki kontyngent marines. Pod gubernatora podlegają służby bezpieczeństwa i policja, egzekwujące standardowe prawa karne obowiązujące na obszarze Federacji.

Rhise musi importować praktycznie wszystko, od narzędzi i części zamiennych do górniczych maszyn poprzez lekarstwa, meble i elektronikę, żywność aż do wody pitnej (na powierzchni planety nie ma żadnych zbiorników wody). Eksportuje surowce mineralne (przetworzone i nieprzetworzone), chemikalia, elementy konstrukcyjne kosmicznych statków oraz ogniwa zasilające. Na orbicie Rhise znajdują się cztery elektrownie solarne produkujące tanie ogniwa zasilające każdego rodzaju, trzy kompleksy przetwarzające rudy metali i inne surowce mineralne, rafineria chemiczna, miniaturowa stocznia połączona z hutą oraz laboratorium badawcze pod egidą korporacji Bauger. Instalacje orbitalne oraz głębinowe kopalnie na powierzchni Rhise obsługiwane są przez liczne technoklany kierujące się własnymi prawami i kodeksami postępowania. Główne religie według statystyk to neochrześcijanizm, islam oraz różne rodzaje wierzeń klanowych, w tym kult Słońca i Bractwo Czarnej Pustki.

Informacje biznesowe: ogniwa zasilające w zależności od natężenia rozbłysków słonecznych kosztują od 12 do 14 kredytek za sztukę, ale przy zakupach powyżej pięciu tysięcy sztuk istnieje możliwość dalszego negocjowania cen.
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:54, 10 Mar 2009
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Alienologia – Sakkranie (wersja skrócona)

Sakkranie (lub sakkrowie – w opinii federalnych lingwistów obie formy są poprawne) to obca forma życia odkryta przez ludzi w roku 2276 (pierwszy rok kontaktów polegał w głównej mierze na eksterminacji przez ludzkich osadników niewielkich sakkrańskich kolonii na pograniczu, zanim władze nie zakazały na czas tego rodzaju praktyk unikając w ostatniej chwili otwartej wojny). Humanoidy o gadziej fizjonomii, znającym terrańską faunę ludziom kojarzą się w pierwszej chwili z monstrualnymi waranami poruszającymi się na tylnych łapach (dorosłe osobniki przewyższają człowieka wzrostem o głowę). Ze względu na bardzo ostrożne stosunki między federalistami i sakkrami (zaledwie 33 lata wzajemnej znajomości i już jedna wojna na koncie) wciąż niewiele wiadomo na temat ich imperium – granicę przekraczają wyłącznie poselstwa handlowe, wymiana naukowa czy kulturalna nie istnieje. Ciekawostką jest fakt, że sakkrowie są jednopłciowi (dlatego mają ogromne problemy z rozróżnianiem płci u ludzi). Z technologicznego punktu widzenia stanowią rasę bardzo zaawansowaną cywilizacyjnie, stosują nowatorskie metody terraformingu, świetnie radzą sobie z produkcją żywności na bazie uprawianej przemysłowo flory. Posiadają silną flotę i silne wojsko, o czym Federacja przekonała się boleśnie podczas tzw. Wojen Sukcesyjnych (lata 2303-2305). W chwili obecnej w większych systemach Federacji znajdują się ich eklawy dyplomatyczne, pełniące rolę konsulatów i biur handlowych w jednym.

Znane jest istnienie podgatunku gadów zwanego raasami – zdominowanego przez sakkran i wykorzystywanego w roli taniej siły roboczej. Nie wiadomo, na ile te dwie rasy są ze sobą związane genetycznie, federaliści mają natomiast dowody na regularne bunty raasów wymierzone w swoich ciemiężycieli (raasowie okazjonalnie atakują też ludzi, nie próbując jak dotąd nawiązać z nimi przyjaznych kontaktów). Nieco bliższe stosunki dyplomatyczne łączą sakkrów z nommo i trilianami, natomiast sprawiają wrażenie wrogo nastawionych do enoli.

Wojny Sukcesyjne okazały się okrytym tajemnicą wewnętrznym konfliktem wśród sakkran, w który Federacja została wciągnięta przypadkiem – jedna z gadzich frakcji rządzących sprowokowała uderzenie sakkrańskiego rządu w światy na federalnym pograniczu na podstawie spreparowanych dowodów współpracy ludzi z sakkrańskimi secesjonistami (przynajmniej tak się wydaje federalnym badaczom, albowiem ich dostęp do źródeł informacji na ten temat jest mniej niż skąpy). Wojna trwała dwa lata, po czym w wyniku mediacji dyplomatycznych wyszłą na jaw jej bezzasadność (nie zmienia to faktu, że Federacja poniosła w jej trakcie bolesne straty w ludziach i sprzęcie, a infrastuktura kilku pogranicznych planet wciąż jeszcze podnosi się z gruzów – zresztą wiele na ten temat mógłby powiedzieć niejaki porucznik Nathaniel Robinson z 82. Dywizji Planetarno-Desantowej, który przypłacił kampanię na Zephyrze dwoma latami skomplikowanej rekonwalescencji (leczenie na poziomie komórkowym, manipulacja genami) oraz odejściem z aktywnej służby.

W stosunku do sakkran przebywających na terytorium Federacji ludzie są niebywale podejrzliwi, a wielu okazuje wręcz wrogość (konsekwencja wojny, która ustała zaledwie cztery lata temu). Obcy dla odmiany wydają się nie zważać na przeszłość, odkreśliwszy ją grubą kreską i szykując się (w opinii wielu analityków) do globalnej wojny gospodarczej mającej rzucić federalny przemysł na kolana.
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:19, 14 Mar 2009
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Tutaj znajdziecie mapę Waszego sektora. Brakuje w niej siatki współrzędnych, dlatego systemów Ivendo i Equus szukajcie "ręcznie" po prawej stronie mapy mniej więcej w jej połowie (na lewo od bram hiperprzestrzennych prowadzących do sektora Deneb). Powodzenia!

[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:32, 17 Kwi 2009
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Eksploatacja statków kosmicznych (zasady robocze)

Ponieważ żadna rzeacz nie trwa wiecznie, a prawo amortyzacji jest nieubłagane, również Wasz ukochany Arrow będzie się z biegiem czasu coraz bardziej sypał – dopóki w geście rozpaczy nie sprzedacie go na złom kupując nową jednostkę!

Gnębiony nudą i bezczynnością ( Wink ) postanowiłem stworzyć brutalne i okrutne zasady regulujące kwestię eksploatacji statków kosmicznych i oto one:

Co rok ryzyko nagłej awarii wzrasta o 5% (w skali miesiąca) – więc prosto obliczyć, że dziesięcioletni statek będzie się Wam psuł średnio sześć razy w roku. Macie w tej chwili osiemnastoletniego Arrowa... hej, nie panikujcie, dajcie mi skończyć! Bazowo macie 90% szansy na to, że co miesiąc coś się w nim rozleci, ale na szczęście istnieje coś takiego jak przeglądy kapitalne. Każdy przegląd kapitalny (który kosztuje – bagatela – jakieś 5.000 kt) zmniejsza powyższe ryzyko o 20%. Aurora miała do tej pory trzy kapitalki, więc w roku 2309 co miesiąc czasu gry będę wykonywał utajniony rzut 1k100 (aż mnie przeszedł dreszcz sadystycznych emocji na myśl o tej przyjemności) i przy wyniku 1-30 COŚ SIĘ SYPNIE!

Co do szczegółów awarii, muszę wygospodarować więcej czasu na stworzenie tablicy defektów krytycznych i pomniejszych (znajdzie się niedługo w tym wątku) wraz z wykazem kosztów napraw.

Co do gwarancji fabrycznych – w pierwszych pięciu latach eksploatacji nowego fabrycznie statku wszystkie defekty usuwa na swój koszt producent (ale też nowy fabrycznie Arrow kosztuje „zaledwie” 180.000 kt, a za Waszego daliście niecałe 60.000). Te koszmarnie wysokie ceny nowych fabrycznie statków tłumaczą też, dlaczego w sektorze działa tak mało prywatnych przewoźników; praktycznie cały transfer międzysystemowy spoczywa w rękach korporacji, które dysponują odpowiednimi ku temu funduszami.

Mam taki ambitny pomysł, by w miarę wolnego czasu tworzyć w tym wątku bazę danych statków z ich zdjęciami, parametrami technicznymi, cenami kupna i sprzedaży z uwzględnieniem rocznika oraz – najważniejsze – dostępnymi dla każdego modelu upgrade’ami. Dzięki temu mając kilka typów do wyboru będziecie mogli łatwiej rozplanować inwestycje w Arrowa lub jego wymianę na zupełnie inną jednostkę.

Rzut 1k100 na awarię w miesiącu lutym rzucę wieczorem w domu, a jeśli pechowym zbiegiem okoliczności zdarzy się, że coś się sypło, drugim rzutem sprawdzę datę tego wydarzenia – potem pozostanie jedynie napisanie odpowiedniej fabularnej wstawki Evil or Very Mad
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:45, 17 Kwi 2009
Krisu
Elokwentny gracz
 
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław





Nu zły i niedobry MG ma za dożo wolnego czasu, że takie atrakcje w ogóle zaprzątają mu głowę.

Znaczy - nadchodząca przygoda będzie pełna ciekawych i fascynujących opisów, pięknych wstawek graficznych i niezwykle interesującej akcji - bo jak miało by być inaczej skoro MG ma mnóstwo wolnego. Razz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:27, 19 Kwi 2009
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Fotka z albumu rodzinnego, hi hi!



John Kowalski, nasz nawigator, sześć miesięcy przed załapaniem się na rejs Grendelem, podczas pośpiesznej ewakuacji stacji orbitalnej w systemie Whanga, gdzie... (psst, to tajemnica) Wink
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:05, 20 Kwi 2009
Krisu
Elokwentny gracz
 
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław





Hmmm... to z Obcego czy z Kronik Mutantów?
Z braku pokiereszowanego ryja stawiam na to drugie :]
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:06, 21 Kwi 2009
namakemono
Gracz Roku 2009
 
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 838
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna





Salvatore?
To Ty?
Laughing
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:47, 02 Maj 2009
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Fotka z albumu - Nathaniel Robinson



A tutaj razem z Johnem oraz niezidentyfikowanym facetem (nie, nie - ani to Oliver ani Max Wink )



Ostatnio zmieniony przez Keth dnia Sob 23:51, 02 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:56, 02 Maj 2009
Freeks
Elokwentny gracz
 
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 679
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/Świdnica





to czekamy na resztę zdjęć załogi i naszych pasażerów Very Happy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:16, 28 Cze 2009
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Drodzy gracze - wszystkie osoby czujące niepokój z powodu zastoju przygody w TR pragnę uspokoić: głównym tego powodem są nakładające się na siebie absencje Urbika, Trihikiliusa, Stana i Kariny, ale do 1 lipca wszystko wróci do normy i sesja strzeli jak z bicza! (do tego też czasu powinniśmy już skończyć "Dark Harvest", co znacząco podniesie wydajność GM-a).
Zobacz profil autora
Traveller - wątek techniczny
Forum RPG online Strona Główna -> Traveller
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin