RPG online

Gry fabularne online

Forum RPG online Strona Główna -> Warhammer 40K -> Dark Heresy - panel techniczny Idź do strony 1, 2, 3 ... 22, 23, 24  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Dark Heresy - panel techniczny
PostWysłany: Pon 15:33, 09 Cze 2008
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Drodzy gracze, część z Was dostała już zapewne przez e-maila pliki Word z indywidualnymi ścieżkami rozwoju bohaterów. Zawierają one aktualny profil Waszych postaci oraz tablice z wykazem umiejętności, które możecie kupować za zgromadzone punkty PD. Na tę chwilę należy czytać je w następujący sposób: jeśli macie jakieś niezużyte PD, widnieją one w polu PD do wydania. Poniżej znajduje się wykaz współczynników postaci, a w rzędzie pod profilem koszt w PD umożliwiający podniesienie każdego współczynnika o dodatkowe 5 punktów (uwaga, każdy współczynnik można podnieść maksymalnie o 20 punktów, czyli cztery razy – niektórzy z Was mają w górnej części pierwszej strony pliku, pod aktualnym profilem, wpisane rzymskie jedynki: to znaczy, że oznaczone nimi współczynniki zostały już raz podniesione za PD-ki).

Oprócz bonusów do współczynników PD-ki można też wykorzystać do kupowania umiejętności i talentów. Im więcej PD-ków nazbieracie (liczy się wartość skumulowana: wydane plus niezużyte), tym więcej tablic z opcjami do wykupienia otworzycie. Oznaczone zielonym kolorem pozycje możecie wykupić od razu, byle byście mieli odpowiednią liczbę PD. Niebieski kolor to umiejętności i talenty, które już posiadacie. Czerwony kolor to pozycje, do których nie macie dostępu (bo nie macie dość PD-ków albo fabuła nie pozwala na wykupienie danej umiejętności – dla przykładu, warta 100 PD-ków umiejętność pływania pozostanie dla Waszego bohatera niedostępna tak długo, jak długo nie znajdzie się on w pobliżu zbiornika umożliwiającego naukę pływania – nawet jeśli gracz ma te 100PD i gotów jest je wydać).

W miarę rozwoju postaci będę Wam aktualizował Wasze pliki i wysyłał nowe wersje – w ten sposób możecie na bieżąco wpływać na rozwój swoich postaci.

Wszelkie pytanie dotyczące mechaniki gry umieszczajcie w tym topiku.
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:54, 10 Cze 2008
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Zasady awansowania na nowy poziom doświadczenia i wydawania PD-ków

Każda postać zbiera w trakcie gry Punkty Doświadczenia, które może następnie wymieniać na podnoszenie swoich współczynników lub nowe umiejętności i talenty. Każdy współczynnik w profilu można podnieść maksymalnie cztery razy, za każdym razem o 5 punktów i za każdym razem kosztuje to więcej PD-ków. Umiejętności i talenty pogrupowane są w tablicach udostępnianych graczowi w miarę zbierania PD-ków. Każda profesja ma osiem poziomów (rang). Każdy poziom to nowa tablica, z coraz ciekawszymi, ale i coraz droższymi pozycjami. Gracz może kupować umiejętności z każdej dostępnej dla niego tablicy, np. żołnierz z poziomem Sierżant ma dostęp do tablic profesyjnych 1-4 i może wydawać wedle własnego uznania PD-ki na te pozycje, które znajdują się w dowolnej z nich, nie tylko w tej ostatnio odblokowanej.

Oto skumulowana liczba PD wymagana do odblokowania nowych tablic:

0-499 – pierwszy poziom, 500-999 – drugi poziom, 1000-1999 – trzeci poziom, 2000-2999 – czwarty poziom, 3000-5999 – piąty poziom, 6000-7999 – szósty poziom, 8000-9999 – siódmy poziom oraz 10000-14999 – ósmy poziom.
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:59, 13 Cze 2008
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Umiejętności podstawowe (dostępne dla wszystkich)

Dostępne w grze umiejętności podzielone są na dwie grupy: podstawowe i zaawansowane. Do pierwszej grupy mają dostęp wszyscy bohaterowie, nawet ci, którzy konkretnej podstawowej umiejętności nie posiadają. W mechanice wygląda to tak, że ktoś posiadający daną umiejętność testuje jej powodzenie na wartości odpowiedniego atrybutu, natomiast gracz jej pozbawiony zmniejsza swoją szansę powodzenia o połowę. Wyjaśnię to bardziej obrazowo na przykładzie Nilgura, adepta na drugim poziomie kariery (Fellowship 45). Posiada on umiejętność podstawową Handel/Targowanie się, dlatego podczas zakupów może z niej korzystać w celu zbijania ceny lub naciągania jakiegoś frajera wykonując test na bazową wartość Fel. Dla odmiany nasza Lyra (Fel 33), dla której Kargan tej umiejętności jeszcze nie wykupił, również może się targować, ale będzie wykonywała stosowny test na połowę swej cechy Fel – czyli 16 (relatywnie niska szansa na powodzenie). Umiejętności zaawansowane dostępne są jedynie dla tych bohaterów, którzy je posiadają (wymagają specyficznej wiedzy).

Poniżej umieściłem listę umiejętności podstawowych oraz przypisane im atrybuty. Dzięki temu będziecie mieli pewne rozeznanie w tym, co Wasze postacie mogą robić całkiem sprawnie, a co jest dla nich znaczącym utrudnieniem.

Czujność (Per) - zdolność do odkrywania na czas zasadzek, pułapek, dziwnych zjawisk i niepokojących śladów, podwyższona spostrzegawczość w warunkach bojowych, itp.

Handlowanie/Targowanie się (Fel) – tu nie trzeba się chyba rozpisywać;

Kultura Picia (T) – odporność na alkohol, narkotyki, inne używki (podczas libacji regularnie wykonywany test T pozwala kolejno eliminować wpadających pod stół uczestników – Verner, Thorn, chcecie się wzajemnie sprawdzić?);

Uwodzenie (Fel) – nazwa również mówi za siebie, chodzi tu generalnie o zjednywanie sobie sympatii i przychylności ze strony NPC-ów;

Wspinaczka (S) – od razu wiadomo, o co chodzi (dodam tylko, że test ten wykonuje się tylko dla gładkich powierzchni, zwykłej wspinaczki generalnie się nie testuje);

Wydawanie rozkazów (Fel) – tak, tak, czasami może się zdarzyć, że przyjdzie Wam wydać komuś rozkaz! Od powodzenia testu zależy wówczas, czy zostanie on wykonany i jak dokładnie (porażka o pięć dziesiątek to dla przykładu otwarty bunt);

Ukrywanie się (Ag) – maskowanie swej obecności przy wykorzystaniu osłony (przeszkody naturalne i sztuczne, plamy mroku, mgła). Przy całkowitym bezruchu gracz otrzymuje +10 do Testu;

Wyzwalanie się (Ag) – ta umiejętność służy trzem celom: wyzwalaniu się z więzów i kajdanek, wyzwalaniu się z chwytu w walce wręcz oraz w przeciskaniu się przez bardzo wąskie i niewygodne przejścia;

Kłamanie jak z nut (Fel) – wiadomo, czasami trzeba się namęczyć, żeby komuś wcisnąć jakiś kit. Ten test wykonuje się sporadycznie, jedynie w przypadkach, gdy jego wynik może mieć znaczący wpływ na przebieg sesji;

Zmiana wyglądu (Fel) – chodzi tutaj o taką charakteryzację, aby skutecznie ukryć swoją prawdziwą tożsamość;

Unik/Uskok (Ag) – test stosowany w trybie walki w celu uniknięcia pierwszego w rundzie trafienia z broni palnej lub białej (udany oznacza brak obrażeń dla bohatera);

Szacowanie wartości (Int) – głównie wycena przedmiotów;

Gry hazardowe (Int) – głównie umiejętność oszukiwania lub „pomagania” sobie podczas gier w kary czy kości;

Zbieranie Informacji (Fel) – umiejętność takiego nadstawiania uszu i dyskretnego ciągnięcia za języki, by zdobyć jak najwięcej informacji na interesujący gracza temat;

Zastraszanie (S) – wiadomo, o co chodzi;

Wyczuwanie Pobudek (Per) – dzięki tej zdolności można przejrzeć fałszywe uśmiechy, wrogie intencje czy ukrytą nerwowość rozmówcy, służy ona również do oceniania pod wyglądzie i zachowaniu wartości danego człowieka;

Przeszukiwanie (Per) - wiadomo, o co chodzi;

Ciche Poruszanie (Ag) - wiadomo, o co chodzi;

Pływanie (S) – wiadomo, o co chodzi;

Logika (Int) – zdolność dedukcji pozwalająca znaleźć rozwiązanie dla zaistniałego problemu.

W/w umiejętności może stosować każdy gracz (wiadomo, test na pełną cechę lub jej połowę).
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:09, 24 Cze 2008
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Biegłości w posługiwaniu się bronią różnego typu

Przyszedł czas na temat, który zapewnie zainteresuje wszystkich – chodzi mianowicie o biegłości w posługiwaniu się bronią palną i białą. Autorzy gry wymyślili sobie pewien podział czterdziestkowego arsenału, grupując uzbrojenie w kilku kategoriach. Jeśli gracz nie posiada biegłości w danej broni, musi pogodzić się z karnym modyfikatorem -20 do testów trafienia oraz zwiększonym ryzykiem uszkodzenia/zacięcia się broni. Dla przykładu, występujące w grze pistolety zostały rozbite na siedem osobnych kategorii. Dla każdej z nich trzeba wykupić osobny talent, by móc się danym typem pistoletu posługiwać bez trudności: w przeciwnym razie można z niego jak najbardziej strzelać, ale dostaje się -20 do BS (jak to uzasadnić w praktyce? ano, bolter może kopać niedoświadczonego strzelca odrzutem, plazma parzyć po łapkach, źle skalibrowany laser błędnie kumulować wiązkę, itp.).

Oto klasyfikacja wszystkich rodzajów uzbrojenia strzeleckiego w grze:

Pistolety – broń laserowa, broń kulowa, broń boltowa, broń plazmowa, broń termiczna, podręczne miotacze ognia, prymitywne samopały oraz broń egzotyczna.

Karabiny (lub ich odpowiedniki rozmiarowo/wagowo) – broń laserowa, broń kulowa, broń boltowa, broń plazmowa, broń termiczna, miotacze ognia, granatniki, staroświeckie samopały (w tym również kusze, łuki i bolasy) oraz broń egzotyczna.

Broń ciężka (wsparcia) – broń laserowa, broń kulowa, broń boltowa, granatniki.

Różne profesje mają dostęp do różnych grup uzbrojenia i na różnych poziomach kariery (bliższe informacje znajdziecie w plikach Worda z Indywidualnymi Ścieżkami Kariery).

Uwaga! Do korzystania z granatów nie potrzeba żadnego talentu – wystarczy udany rzut na BS, żeby sprawdzić czy granat spadł w odpowiednim miejscu i już można generować liczbę obrażeń (ofiary lub własnych jak nie daj Imperatorze wybuchnie w dłoni).
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:56, 16 Sie 2008
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna









Znalazłem w sieci mapę Kopca Sibellus, którą chciałbym od teraz stosowa jako oficjalną dla naszej kampanii. Będzie to co prawda wymagac nieco poprawek w istniejących już updatach, ale jest to wykonalne Laughing

Dystrykt Coscarla znajduje się w takim razie na południowej ścianie Wieży Toya, z widokiem z krawędzi na port kosmiczny Jean Baptiste Tissot.


Ostatnio zmieniony przez Keth dnia Sob 15:57, 16 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:24, 17 Sie 2008
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:15, 31 Sie 2008
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna







Jeśli uda się Wam kiedykolwiek wydostac z tego Kopca i dostac na orbitę Scintilli, ujrzycie coś takiego właśnie Laughing
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:15, 22 Gru 2008
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Moi drodzy, przygoda „Beyond the Grave” zbliża się wielkimi krokami ku końcowi, ale po 5 stycznia zamierzam uruchomić kolejną sesję dla agentów lorda Zerbe. Jej tytuł pozwolę sobie zachować w tajemnicy, ale zapewniam już teraz, że będzie ciekawie Wink W chwili obecnej potrzebne mi są natomiast deklaracje akolitów, którzy zechcą w niej wziąć udział (wiadomo, jeśli ktoś będzie chciał tę przygodę „przezimować”, przesuniemy go do służby pomocniczej w Trójrożcu i kiedyś będzie mógł wrócić do akcji ponownie).

Oczywiście są to deklaracje czysto teoretyczne, bo wciąż jeszcze możecie palnąć w BtG gafę tak wielką, by Was poddano lobotomii albo postawiono przed plutonem egzekucyjnym Ordo, ale przy tak błyskotliwych i wytrawnych graczach to raczej mało prawdopodobne...
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:32, 29 Gru 2008
Raphael
Elokwentny gracz
 
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Holy Terra
Płeć: Mężczyzna





Wstępnie się już dzisiaj wpisuję na nową sesję. Keth -jak zakończysz-daj mi znać (bo nie śledzę tego wątku tak jak inni gracze) wtedy ostatecznie potwierdzę.

Hallowed be the name of the Emperor of Mankind!
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:38, 31 Gru 2008
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Moi drodzy, rekrutacja do "Dark Harvest" dobiegła końca. Będzie to dość znamienna sesja i trzeba będzie dość dobrze przeanalizować kwestię dyscypliny graczy, albowiem zagra w niej OSIEM osób: Bestia, El, Kargan, Peacemaker, Kerth, Raphael, Radziu i SamboR. Myślę, że damy rady, ale spodziewam się też zawczasu pewnego stopnia "kampowania", co przy tylu graczach jest nieuniknione.

Kilka kwestii technicznych:

Mir, Kara, Lyra i Girwan przechodzą do nowej przygody wydawszy wpierw zarobione w "Beyond the Grave" PD-ki (załatwimy to do końca po 1 stycznia przez PW).

Peacemaker wprowadza do gry nową postać, Thorn zyskuje status NPCa.

Raphael, mam kartę Twojej postaci, ale prosiłbym o zmianę imienia, albowiem Flaviona użyłem przypadkowo w końcówce poprzedniej sesji i nie chcę tego miana dublować.

Radziu, pchnij mi kartę postaci na [link widoczny dla zalogowanych]

Sambor: wypełnij sobie sam kartę postaci, ale wybór profesji jest ograniczony do pozycji adept, arbitrator, kleryk, scumowina (tłumaczenie własne!), żołnierz.
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:15, 01 Sty 2009
SamboR
Elokwentny gracz
 
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Steinau an der ODER
Płeć: Mężczyzna





Czy drużynie bardziej przyda się kapłan, czy adept? Rozważam te dwie klasy i chcę wiedzieć, czy nie będą się dublować.
A tak przy okazji: witam wszystkich współgrających.


Ostatnio zmieniony przez SamboR dnia Czw 13:34, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:04, 02 Sty 2009
Keth
Mistrz Gry
 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 4663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nibylandia
Płeć: Mężczyzna





Ani kleryk ani adept nie będą się dublować, brakuje nam w komórce obu tych profesji. Nie ma prostej odpowiedzi na pytanie, która z nich przyda się bardziej, powiem natomiast coś innego: SamboR, jesteś pierwszym graczem, który w ogóle rozważał opcję grania adeptem i już Cię za to lubię: to bardzo trudna i niewdzięczna profesja, ale w mojej opinii to ona właśnie predysponuje w największym stopniu do funkcji późniejszego interrogatora! W końcu to wiedza jest najpotężniejszą bronią =I=, a adept gromadzi wiedzę, od czarnej roboty są inni.

Tak czy owak, wybór należy do Ciebie. Profil postaci poproszę do 5 stycznia na PW lub e-mailem, dasz radę?
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:18, 02 Sty 2009
Peacemaker
Elokwentny gracz
 
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów






A ktoś pamięta Wosho? On też grał adeptem Razz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:26, 02 Sty 2009
el_imperatorro
Mistrz Gry
 
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1125
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wolsztyn / Poznań
Płeć: Mężczyzna





Jakoś nie pograł za długo. Z tego co pamiętam Keth wrzucił go do pierwszej rozpadliny jaka była po drodze Smile Oj adepci nie mają lekkiego życia.
Jeśli przygoda byłaby podobna do obecnej - mało strzelania, dużo główkowania, to adept jest ciekawą opcją...


Ostatnio zmieniony przez el_imperatorro dnia Pią 12:27, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:03, 02 Sty 2009
Bestia
Elokwentny gracz
 
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna





Hehe Very Happy

Ja w ogóle nie miałem opcji wyboru. Zaproponowałem Keth'owi pomoc, jak brakowało ludzi do 40'stki i z miejsca dostałem Mir'a Very Happy

Żeby nie było, nie żałuję wcale (zwłaszcza że Mir przetrwał wszystkie przygody i ciągle żyje).

Adept w kolejnej przygodzie detektywistycznej może być ciekawą opcją. Natomiast po odejściu Thorn'a i Verner'a, kapłan tez mógłby byc przydatny, zwłaszcza jeśli trzeba będzie komunikować się z kościołem, lub nawet ze zwykłymi ludźmi w większej ilości na raz. Kapłan mógłby byc twarzą drużyny/oddziału.

Tak czy siak SamboR ciężki masz wybór Smile


Ostatnio zmieniony przez Bestia dnia Pią 14:05, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dark Heresy - panel techniczny
Forum RPG online Strona Główna -> Warhammer 40K
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 24  
Idź do strony 1, 2, 3 ... 22, 23, 24  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin