Keth |
Mistrz Gry |
|
|
Dołączył: 30 Sie 2007 |
Posty: 4663 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Skąd: Nibylandia Płeć: Mężczyzna |
|
|
 |
 |
 |
|
Wyratowawszy dobrymi rzutami z opresji Maskacza (z pewnością ku nieskrywanemu rozczarowaniu Rocha) zająłem się dla odmiany tkwiącym w znacznie gorszych tarapatach Pchełkiem. Tutaj mamy do czynienia z wściekłym i całkowicie „sprawnym” wargiem na POZ 4, a to oznacza śmiertelnie niebezpiecznego przeciwnika, który być może poradzi sobie bez problemu zarówno z Pchełkiem jak i Niemojem!
Szybkość tego drapieżnika wynosi 102 (więc jako pierwszy wykonuje w tej rundzie ruch), a połączona z obalaniem szarża na złodzieja pożre mu trzy segmenty (30 momentów). By uniknąć przewrócenia na ziemię, Buratarczyk musi zaliczyć obronny test na sumę ZR i 1/10 SF. Wynik rzutu 1k100 to 63. Zręczność Pchełka wynosi 122, a Siła Fizyczna 87, więc złodziej zdołał na czas uskoczyć przed wilczurem. Założyłem, że warg będzie potrzebował dwóch segmentów na zawrócenie i ponowne dopadnięcie ofiary, tym razem nie próbując obalać, tylko od razu gryząc. Warg będzie zatem gryzł w 32 i 12 momencie bieżącej rundy, oraz 94 momencie następnej - a tym razem jego warte 127 Trafienie nie jest ograniczone niczym oprócz Obrony bliskiej Pchełka. Co gorsza, te potworne szczęki (nie dziwcie się rozmiarom, wszak wargi porównywalne są wielkością z kucami) potrafią zadać w jednym ugryzieniu od 70 do 170 ran kłutych! Jeśli Pian nie będzie nad Pchełkiem czuwał, nieszczęsny złodziej nie dotrwa poranka! A w jaki sposób biedak może się bronić? Ano swoją ściskaną kurczowo szablą, która dotąd służyła mu raczej za szykowną dekorację, a teraz może ocalić go przed śmiercią.
I pozostaje jeszcze nadzieja w Niemoju. Buratarski zabójca stał w momencie ataku tuż obok Pchełka, z własnym nożem w dłoni, a ponieważ wielki wilk skupił całą swą uwagę na pierwszej ofierze i zamierza gryźć ją aż do skutku, umożliwia to Niemojowi atak na jego flankę (czyli kudłaty bok).
W przeciwieństwie do zabójcy Pchełek nosi zdobyczną skórzaną kurtkę, przywiezioną z Ostrogaru. Nie ogranicza mu ona co prawda Zręczności (jest to jeden z lżejszych pancerzy), ale ma już negatywny wpływ na Szybkość – w mechanice gry cięższe i bardziej nieporęczne zbroje zmniejszają wartość Zręczności i Szybkości właściciela do połowy, jednej trzeciej lub jednej czwartej oryginalnej wartości (cóż, rycerz w pełnej płytówce porusza się nieco wolniej od noszącego tylko portki i kapotę wieśniaka). Skórzana zbroja kurtkowa Pchełka posiada ograniczenia „– ZR i ½ SZ”, podnosi mu Obronę o 9, a także niweluje przy każdym celnym trafieniu w złodzieja 25 ran kłutych (w przypadku zbrojnego w ostre zęby warga to akurat znikoma protekcja, ale zawsze coś).
Tu jako ciekawostkę nadmienię, że w przeciwieństwie do innych systemów (chociażby WFRP) tutaj za zbroję uważa się cały komplet pancerza, nie trzeba składać ze sobą do kupy hełmu, kaftana, nagolenników czy rękawic. Jeśli BG kupuje na przykład pancerz łuskowy, to ma zawsze w komplecie hełm, właściwą zbroję, rzeczone rękawice oraz ochraniacze na kończyny (takie rozwiązanie eliminuje zarazem popularne w wielu innych grach zróżnicowane punkty pancerza na poszczególnych częściach ciała). Zbroja podnosi o określoną wartość Obronę właściciela oraz posiada określone Wyparowania (czyli przejmuje na siebie określoną ilość ran zadanych w celnym trafieniu). Osobnym rodzajem ochrony są tarcze – te podnoszą jedynie Obronę BG, nie zwiększają natomiast Wyparowań.
Dość tego trucia, wróćmy teraz do zbroi Pchełka. SZ złodzieja wynosi 78, więc przy ograniczeniach „½ SZ” jego aktualna Szybkość dla wszelkich działań innych niż tylko zadawanie ciosów wynosi jedynie 39 – lecz płowowłosy złodziej raczej nie będzie robił nic innego prócz rąbania warga szablą, więc ograniczeniem SZ aktualnej na razie nie będziemy się martwili.
Niemoj ma SZ 80, a w ręce sztylet o opóźnieniu dwóch segmentów, stoi też dostatecznie blisko warga, by móc go dźgnąć. Ponieważ wilczur znalazł się na pozycji wyjściowej do ataku w 52 momencie rundy, od tej chwili zacznę też liczyć akcje Niemoja i Pchełka (wcześniej zabójca nie był w stanie nic zrobić, bo wilk ciągle się przemieszczał, a złodziej był zajęty wykonywaniem uniku przed obalaniem). Tak więc Niemoj zada pchnięcia w tych samych momentach, co ugryzienia warga i jeśli będą celne, być może odciągną potwora od jego ofiary!
Mamy zatem 52 moment rundy. Wszyscy przeciwnicy znajdują się przy sobie, co nam ułatwi sprawę w kwestii zasięgu broni. Warg gryzie w 32 i 12 momencie rundy. Niemoj zadaje pchnięcia w tym samym czasie. Pchełek uderza szablą w 22 momencie (jego aktualna Szybkość wynosi co prawda 39, ale dla celów walki korzysta się z pełnej wartości SZ). |
|